Nazwa forum

Opis forum


#1 2012-03-09 19:14:19

Mistrz Wu

Administrator

Zarejestrowany: 2012-03-09
Posty: 5
Punktów :   

MARZYCIEL

Tutaj pełna fantazja.

Offline

 

#2 2012-03-11 13:54:11

Kamil

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-03-10
Posty: 1
Punktów :   

Re: MARZYCIEL

Na początku trzeba zachęcić dlatego pomyślałem, że nie warto sypać historiami z dzieciństwa. Cóż bardziej zachęca do gry niż wartka akcja?

Wracając z przyjaciółmi ze szkoły zostajecie zaczepieni przez grupę chuliganów. Przyjaciele dają Ci możliwość wyboru, co będziecie robić
a)Stajesz do walki / w razie wygranej wzrasta ambicja
b)Uciekasz / nie masz żadnych bonusów
c)Starasz się im wyperswadować walkę / będzie na to jakiś procent szczęścia, w razie powodzenia wzrasta Twoja perswazja
Zdobywasz „ zdolności przywódcze ( byłoby to potrzebne do założenia gildii, np. po tej walce otrzymujesz 1% zdolności po kilku wyprawach poziom wzrasta, im więcej wypraw tym większy poziom ) byłaby to także prezentacja walki drużynowej
Po powrocie do domu otrzymujesz bardzo ciekawą propozycję opartą na wyjściu z domu ( jakaś impreza czy coś w tym rodzaju) jednak nie masz pozwolenia na wyjście:
a)Wymykasz się z domu
b)Zostajesz
Jeśli wybrałeś opcję a to: po powrocie zastajesz zniszczoną całą wieś
Jeśli wybrałeś opcję b: stajesz do walki z olbrzymim potworem, przegrywasz budzisz się na pustyni ledwo żywy
Patrząc na zniszczoną wioskę zastanawiasz się nad:
Udajesz się do sąsiedniej wsi / wzrasta ambicja
Wyruszasz do stolicy / nic nie wzrasta
Jeśli wybierasz wersję, dlatego, dołączasz do wyprawy organizowanej przez tutejszych mieszkańcom przeciwko temu potworowi. Otrzymujesz od nich trochę EQ. Jeśli wygrasz to: wzrasta poziom popularności ( rozpoznawalność ) + jeśli weźmiesz EQ z potwora to wzrasta poziom gniewu/ jeśli nie zabierzesz to wzrasta poziom opanowania
Po wygranej walce jeden z jej uczestników proponuje Ci skrót do miasta w którym znajdziesz dobry transport do dalszej podróży.

Kolejny quest
Podróż do stolicy
Docierając do pobliskiego miasta handlowego które polecił Ci jeden z wojowników orientujesz się gdzie jest stolica tej planety.
a) zaciągasz się do handlarzy aby razem z nimi podróżować
- po dotarciu na miejsce jeden z klientów oskarża ich o trefny towar. Wywiązuje się walka. Główny bohater chcąc odwdzięczyć się staje do potyczki, najpierw z tym co się spierał, potem z jego kolegą. ( pierwsza walka byłaby zapoznawczą, w drugiej już trzeba sobie samemu radzić ). Jeśli wygrasz handlarze za poświęcenie dadzą Ci jakieś EQ + kilka informacji o mieście i pobliskich planetach. Jeśli przegrasz opatrzą Cię i dadzą Ci tylko skąpą dawkę informacji o tutejszym mieście.
b)na własną rękę udajesz się w podróż przez pustynię.
Bohater zostaje napadnięty przez grupę zbójców. Walczysz z pomocnikiem potem z wodzem. ( pierwsza opisowa druga na własną rękę )  Jeśli wygrasz możesz ich ograbić i ruszasz w dalszą podróż. Jeśli przegrasz przeciwnicy zostawiają Cię na pustyni i budzisz się po xx czasie.
c) ukrywasz się w karawanie która podróżuje do stolicy
Członkowie karawany dowiadują się o Twojej obecności. Atakują Cię ( najpierw jeden potem drugi, pierwsza opisowa druga na własną rękę ) Oponenci będą stosunkowo słabi tak żeby dało się wygrać nawet jak popełnimy kilka błędów. Jeśli wygrasz, masz możliwość grabieży, zdobywasz transport i szybciej docierasz do stolicy. Łup który zdobyłeś możesz zatrzymać sobie lub wymienić później w stolicy na coś co Cię będzie interesowało.
Wkraczając do miasta spotykasz także tajemniczego pustelnika, który dostrzega w Tobie zalążki mocy i opowiada Ci o planetach na których możesz dowiedzieć się o tym więcej.
Mam także kilka questów pobocznych, typowych dla rozwoju umiejętności, które nie mają nic wspólnego z głównym questem.

A teraz pomysły ogólne :
1.po zdobyciu umiejętności „ moc” czy coś w tym rodzaju masz x czasu na opuszczenie planety i wykonanie zadań, po upłynięciu tego czasu co ileś minut atakować Cię będą łowcy głów ponieważ wystawiono za ciebie nagrodę, oponenci będą coraz silniejsi. Możesz walczyć z kilkoma ale z późniejszymi nie będziesz miał szans na tym poziomie rozgrywki, trzeba pomyśleć tylko nad karą za przegraną.
2. Rodzaj wyprawy, zarówno z rzeczywistymi graczami jak i z NPC ( byliby to wtedy najemnicy ) wyprawy organizowane byłyby przeciwko jakimś silniejszym potworom.
3.Umiejętnośc moc dostajemy w jakiejś początkowej walce, i sukcesywnie i powoli ulega ona rozwojowi jeśli używamy jej w walce.
4. Im częściej używamy danej umiejętności tym bardziej się ona rozwija, można także ulepszać ucząc się od „ mentorów „ których będziemy spotykać na swoje drodze od czasu do czasu
5. podstawowe możliwości kiedy spotykamy oponenta :
a) walcz
b) uciekaj
c) perswazja
-rozmowa
-łapówka
6. Pomyślałem też o wyglądzie walki,byłoby to coś na wzór gry Heroes
7.Większy wpływ na wali ( kierowanie walką ręcznie lub ustawienie sposobu walki jeśli ktoś nas zaatakuje w trybie offline )
8.Fatum antyczne ( dziwnie brzmi ale chodzi mniej więcej o to żeby stworzyć mapy główne do których byłoby kilka ścieżek po których nasz bohater mógłby podróżować, czyli te wersje a,b i c )
9. Wątek główny ( rozwój mocy i naszych cech )
10 Wątki poboczne które mają rozwijać nasze umiejętności walki, handlu itp.
11. Różne sposoby wykonywania zadań ( poprzez walkę, perswazję, lub łapówkę )
12. Walki drużynowe.
13. Podział na Agresję i Opanowanie ( jeśli wykonujemy quest w sposób moralny to rośnie opanowanie " jasna strona mocy " jeśli robimy  to w sposób mniej moralny to rośnie agresja " ciemna strona mocy "
14.Padawan ( moglibyśmy go szkolić jeśli osiągniemy odpowiedni poziom mocy i umiejętności )
15.Strata ekwipunku po przegranej walce pvp ( oraz możliwość zabezpieczenia EQ, zwycięzca zdobywałby losowy niezabezpieczony przedmiot )
16. Podział przedmiotów na klasy ( im dalej zajdziemy w fabułę, im silniejsi przeciwnicy tym lepsza klasa przedmiotu )
17.Animacje ( to już będzie zależne od programisty i grafików, chciałbym wprowadzić takie małe intro przed każdą planetą, albo chociaż opis słowny )
18. Siła perswazji ( droga dyplomatyczna )
19.Otwarty świat ( mamy możliwość podróży po całym świecie ale nie w każdym miejscu damy sobie od razu radę )
20. Wybór płci
21. Podział na cechy ( główne - Ambicja, Upór, Silna wola, Percepcja) i umiejętności ( powiązane byłyby z odpowiednia cechą postaci )
22. Brak podziału na poziomy, zamiast tego zdobywałoby się punkty umiejętności a turnieje byłyby organizowane ze względu na czas który poświęciliśmy grze.
23. Wprowadzenie zegara, który startowałby na początku gry.
24. Bitwy klanów
25.Posiłek ( postać musiałaby jeść aby mieć silę do walki, im lepsze jakościowo pożywienie tym jesteśmy lepsi w walce - umiejętność " gastronomia czy jakoś tak )
26. Klany mają możliwość posiadania planet, jednak polegałoby to na wpływach na danym obszarze im większe wpływy tym więcej surowców dostaje klan. Jedną planetę może zasiedlić kilka klanów
27.Własne kwatery / kwatery klanowe ( pomagałyby nam w odpoczynku i moglibyśmy przechowywać tam ciążące nam EQ ) 
28.Prawdopodobieństwo włamania do kwater ( niskie ale jednak )
29. Gildie o profilu ekonomicznym oraz nastawione tylko na walkę.
30.Reputacja ( popularność naszej postaci w danym obszarze, rozchodziłaby się falowo ) wpływałaby na postrzeganie głównego bohatera przez NPC
31.Drzewko rozwoju postaci ( do omówienia, mam już mały zalążek )
32. Postać może być zarówno wojownikiem dobrym, złym jak i neutralnym ( wtedy nie nauczymy się najpotężniejszych technik jednej strony ) ale zarówno handlarzem/paserem.
33.Zdobywanie poszczególnych komponentów z których dzięki umiejętnościom będziemy mogli wytwarzać różne przedmioty,np. miecz składa się z metalowego trzonka ( różne rodzaje metali ) oraz z części laserowej ( tu myślałem nad zdobywaniem czegoś w rodzaju kamieni, maksymalna ich liczba wynosiła by 2  w jednym mieczu, od ich siły zależałoby jakie właściwości ma nasz miecz )

Questy poboczne 1 Planeta:
1.Praca u ogrodnika choć pozornie nudna i banalnie łatwa może przynieść kilka korzyści :
a) rzetelnie wykonujemy obowiązki które nam zlecono ( + percepcja, + opanowanie )
b)obrabowanie ogrodnika ( + kradzież, + eq, + agresja )
2.List gończy
Zauważamy że w mieście poszukiwany jest pewien przestępca ruszamy w poszukiwania :
a) odnalezienie go i zabicie ( + um. walki, eq, agresja )
b)ogłuszenie ( + um. walki, eq, opanowanie )
c) Poszukiwany oferuje Ci w zamian potrzebny przedmiot żeby pokazać go w mieście jako dowód zwycięstwa ( + um. relacje, eq )
3. Odnalezienie przedmiotu : 
Doszły nas słuchy że w okolicy został przysypany przez burzę piaskową transporter , pewnemu człowiekowi zaginęła tam przesyłka :
a) odnajdujesz przedmiot i oddajesz go ( +, percepcja, opanowanie )
b) odnajdujesz i wymieniasz na targu/zostawiasz sobie ( +eq, agresja )
4. Opieka nad karawaną : Dowiadujesz się od kogoś,że karawana potrzebuje ochrony : ( walki drużynowe ) 
a) udaje Ci się obronić ( um walki + eq )
b) nie udaje się ( um. walki, o ile nie padłeś w pierwszej walce )
5.Zaginiony
Człowiek w tawernie zleca nam poszukiwania brata, od innych gości dowiadujemy się że jest gdzieś na obrzeżach, idziemy tam, znajdujemy go martwego.
a) mówimy gdzie jest ciało typowi z tawerny ( +  opanowanie, dostajemy eq )
b) zabieramy eq zabitego ( + gniew, eq )
6. Po wykonaniu tych zadań dowiadujesz się ze do miasta zbliża się ogromna grupa kupców, możesz bardzo korzystnie wymienić z nimi towary.
7. Możesz pominąć te wszystkie questy i od  razu wbijać do transportera którym przeniesiesz się w dalszą podróż.

Kontynuacja głównego questa :
Na transporterze spotykamy starego wojownika/handlarza, który uczy nas kilku umiejętności.
I tu się zastanawiam czy dać możliwość wyboru kilku planet czy skierować postać na konkretną ? Jak myślicie ?

Ostatnio edytowany przez Kamil (2012-03-12 20:40:16)

Offline

 

#3 2012-03-14 18:52:37

Mistrz Wu

Administrator

Zarejestrowany: 2012-03-09
Posty: 5
Punktów :   

Re: MARZYCIEL

Podczas rozmowy z Kamilem:

Punkty:
-tło w grze powinno odzwierciedlać po jakiej się jest stronie mocy. 13 odcieni. 6 jasnych, środkowy i 6 ciemnych.
-poza normalna grą i działaniem, jest tok myślowy postaci, który się ustawia do rozwoju kwestii mentalnych (umiejętności, pomysły, skupienie uwagi, szukanie nowych recept, nowych opcji)
-by start gry był na ziemii (okazał się po czasie) i nazwy galaktyk gwiazd, planet, układów itd, brać z rzeczywistości. (prawa autorskie)

DODANE:
Kamil ::
a teraz rady od Taicza :
podział sb na jasna ciemna strona i jedno ogólne
Taichoo. (ShinigamiT)
17:30:17
Lub zrobić gildie z ograniczeniami co do wyboru strony a dać, powiedzmy, długoterminowe zadania (tydzień, np). W trakcie których gracze mieliby ze sobą kontakt, możnaby wybierać do jakiej misji się zapisać a po czasie squad się zmienia, to by skutkowało polepszeniem kontaktów między graczami, więcej ludzi się zna tym lepiej

na questy mogliby się zapisywać wszyscy, lub kilku graczy robiło by party ze sobą. Po skończeniu questa wystarczy odpalić kolejnego, nic nie tracą a zyskują różne bonusy z owej misji
17:32:40
Questy jednak musiałyby wprowadzać jakieś ograniczenia, żeby reszta graczy nie czuła się poszkodowana. Np brak możliwości przemieszczania się z planety na planetę, nie możnaby brać udziału w wojnach gildii (no bo przecież nas nie ma)


Taichoo. (ShinigamiT)
17:38:29
Możnaby co do questów tych z wyborem wprowadzić element zaskoczenia
17:38:51
Bo tak jest bardzo przewidywalne, walka to zazwyczaj agresja, jakieś aspołeczne zachowania tak samo
17:39:10
Żeby czasami pozornie zła ścieżka wyprowadziła na dobrą stronę

Dlatego umiejętności nie powinny być swoimi następstwami, przynajmniej większość z nich
17:48:22
żeby nie było, że szermierka wymaga treningu jedi a zabawa blasterami bycia szkolonym wojskowym


Kamil
17:49:19
albo doskonalenie danej umiejętności umożliwiał jakiś npc

Taichoo. (ShinigamiT)
17:51:59
Różnice czasowe zależały by też od nastawienia. Np czysty rycerz jedi będzie szkolił się medytacji szybciej niż najemnik, a ktoś z ciemnej strony będzie szkolił się szybciej destrukcji, ze względu na swoje podejście

Ci pomiędzy mogliby mieć bonus co do umiejętności praktycznych, typu rozmowa lub inne rzeczy, bo inaczej byliby poszkodowani

Można też wprowadzić coś na zasadzie rozbicia przedmiotu
17:59:20
nie koniecznie na te same materiały, które potrzeba do złożenia. Powiedzmy, 30% z tego co wymagane się odzyskuje
17:59:45
niektórym opłaca się zniszczyć 3 itemki, żeby mieć materiały na lepszą broń.
18:00:01
A niektórym opłaca się jeden, bo nikt nie chce kupić a oni szybciej zbiorą na nowy

Planety dzielone dające jakiegoś tam bonusa może, jeśli typ planety to twoja domena

No i naturalna blokada, jeśli jesteś dobry to na złej planecie będziesz dostawał jakieś tam obrażenia od samego pobytu, nie wiem, osłabienie siły woli przez to, że musisz bronić się przed złą Mocą

Dla słabszych graczy zupełna blokada lotu na taką planetę

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.xiaolinshowdownxs.pun.pl www.ancientlegion.pun.pl www.talisman.pun.pl www.worldwrestlinggame.pun.pl www.oroboros.pun.pl